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SolarEclipseRoadTrip [Planning – Part 1]

Well, I’ll have to start the roundabout way. This is the way all of it started: Mary had always wanted to see this spectacular natural event. I was somewhat more reluctant first, as it means quite a long road trip [around 2500 miles for a round trip]. But then Mary found that another member of the Rails-to-Trails Conservancy was organizing a bicycle tour [he called it “The Great American Eclipse Chase“] for this event, on the Doodle Rail Trail near Greenville/SC. This looked very intriguing to us and we decided to take part in it, and combine it with another RailTrailsRoadTrip” [like the one we did last October], so that it would not mean driving 2500 miles just for watching the solar eclipse. We had planned everything and even booked all our accommodation. But when on Sunday I looked at the weather forecast for Greenville for August 21, the day of the solar eclipse, I got serious misgivings. For that day, plus a couple of days before and after that date, the outlook was really bad weather: clouds, rain, and even thunderstorms. No good prospects of being able to see the solar eclipse. Therefore we quite quickly changed our plans – we didn’t want to take the risk. We cancelled the complete trip and planned something new and booked everything. We’ll drive up to Casper/WY. There the chances of good weather are much better. Hopefully it’ll be true. After August 21, on our way back, we’ll have some stops and do some more rail trails, the same way we had planned it for our way back from Greenville. More about this part of our planning later.

SolarEclipseRoadTrip [Planung –Teil 1]

Nun ja, da muss ich etwas weiter ausholen. So fing es an: Mary hatte eigentlich schon immer dieses Naturereignis sehen wollen. Ich habe mich zunächst eher etwas geziert, weil es doch eine ziemlich weiter Fahrt [unter fast 2000 Kilometer für eine Strecke ist da nichts zu machen] bedeutet. Aber dann hat Mary herausgefunden, dass ein anderes Mitglied der Rails-to-Trails Conservancy eine Radtour [er hat dies “The Great American Eclipse Chase” genannt] zu diesem Ereignis organisiert, und zwar auf dem Doodle Rail Trail in der Nähe von Greenville in South Carolina. Das erschien uns sehr reizvoll, und wir haben beschlossen, daran teilzunehmen und es mit einem weiteren RailTrailsRoadTrip” [wie im vergangenen Oktober] zu verbinden, damit es eben nicht nur viel Autofahren sein würde. Wir hatte auch schon Alles, einschließlich der Unterkünfte, geplant und gebucht. Aber als ich dann am Sonntag mir die Wettervorhersage für Greenville für den 21. August, dem Tag der Sonnenfinsternis, angesehen habe, bekam ich große Bedenken. Für den Tag selber sowie für ein paar Tage vorher und nachher war wirklich schlechtes Wetter angesagt, mit Wolken, Regen und sogar Gewitter. Keine guten Aussichten, um die Sonnenfinsternis sehen zu können. So haben wir uns dann ganz schnell umentschieden – das Risiko war uns einfach zu groß. Wir haben die gesamte Reise abgesagt und etwas Neues geplant und gebucht. Wir werden nach Casper in Wyoming fahren. Dort sind die Chancen auf gutes Wetter wesentlich besser. Hoffentlich kommt es auch so. Nach dem 21. August werden wir dann, so wie wir es auch für die Fahrt nach Greenville geplant hatten, auf der Rückreise noch mehrfach Station machen und einige Eisenbahnradwege radeln. Mehr zur Planung und Vorbereitung später.

As I did last October for our “RailTrailsRoadTrip“, I intend again to write about this trip, which I’d like to call “SolarEclipseRoadTrip“, on my blogs – longer articles with pictures and possibly videos here in my “Pit’s Fritztown News” and just pictures with a few words in my “Pit’s Bilderbuch“. But I can do this only after returning as I won’t have the time while still on the trip nor will I always have good enough internet connections. But I hope it won’t take me as long as it did to finish my reporting about the tour last year. During the trip I intend to have regular and frequent updates on Twitter [you may follow me there @pitvins] using the hashtag #solareclipseroadtrip. I don’t know yet if I can do the same on Instagram [you may follow me there at pit-vins], but I certainly intend to. Be it as it may, I’d be happy if I had caught your attention.

Wie im vergangenen Oktober auf unserem “RailTrailsRoadTrip” möchte ich auch über diese Tour, ich nenne sie einmal “SolarEclipseRoadTrip” ausführlich bloggen – längere Beiträge mit Bildern und eventuell auch Videos in “Pit’s Fritztown News” und einfach nur Bilder mit ein paar Worten in “Pit’s Bilderbuch“. Das kann ich aber aus Zeit- und internettechnischen Gründen nur im Nachhinein tun. Hoffentlich wird es aber nicht ganz so lange dauern wie bei der Tour in vergangenen Jahr. Während der Reise werde ich auf Twitter [Ihr könnt mir da unter @pitvins folgen] unter dem Hashtag #solareclipseroadtrip hoffentlich regelmäßige Updates liefern können. Ob ich das auch auf Instagram [zu erreichen unter “pit_vins”] tun kann, weiß ich noch nicht. Ich habe es aber vor. Wie dem auch sei, ich würde mich freuen, wenn dies Interesse hervorrufen würde.

27 responses to “SolarEclipseRoadTrip [Planning – Part 1]

  1. Das klingt spannend und gut, ich werde dir/euch auf twitter gerne folgen und natürlich hier…
    viel Freude wünsche ich euch jetzt schon und natürlich gutes Wetter
    herzlichst
    Ulli

    • Wir sind auch schon riesig gespannt. So etwas erlebt man ja schliesslich nicht alle Tage. ABER: wenn wir bis 2024 durchhalten, haben wir die naechste totale Sonnenfinstenis direkt ueber uns. Fredericksburg liegt mitten in der Spur!
      Danke fuer die guten Wuensche, und auch Dir liebe Gruesse,
      Pit

  2. Good luck with the weather. It’s always fun to have a purpose to a trip but even without it, it would be nice to see new places.

  3. Sounds like a wonderful trip. Good luck.

  4. Good luck! We are driving to see friends in the Smoky Mountains, but we are not counting on good weather. It is not for nothing they are called “smoky.” But even if clouds over, we will still see the good friends. And that is good enough.

    • Thanks for wishing us good luck. And for you a safe trip. Maybe you wil have good weather, even in the Smokies. One never knows till it’s there. 😉

  5. I look forward to read your trip journal, Pit. Really enjoyed your last year’s fall trip.
    Happy travel!

  6. Wishing you good luck and clear skies!

  7. Sounds fabulous! Apart from the eclipse, Casper was one of the places we overnighted last year and wished we’d had more time to explore.

    • Hi Anabel,
      We’re really excited about it. 🙂 I remember you writing about your trip, and at that time I tought it would be a long time before I got to Casper. And now I’ll be going there in a few days. 🙂
      Take care,
      Pit
      P.S.: I need to re-read your posts.

  8. I just heard a local news story today Northern Colorado is expecting around 600,000 people joining you on the road to Wyoming and Nebraska…on a road that normally handles 83,000 a day. Be patient, bring lots of water and food. You may be sitting on the road for a while. 😇

    • Thanks for the info. 🙂 We’ve heard that from friends in Estes Park, too. We’re quite undecided what to do. The plan was to leave here tomorrow at 6 AM, drive to Denver, stay for the night with our cousin, and then, in the morning, leave for a leisurely drive up to Casper, via Laramie.
      Now, with these news, we might want to either leave Denver VERY early, or go from here even further up than Denver, at least into southern Wyoming, before we find a motel. Or maybe just nap in the car. We’ll see.

  9. I was watching the tennis at Cincinnatti last night and it ground to a halt due to storms. I wish you good luck for your trip. 🙂 🙂

  10. I can’t wait to hear all about the trip!

  11. Pingback: SolarEclipseRoadTrip – Day 1 [Fredericksburg/TX to Denver/CO] | Pit's Fritztown News

  12. Pingback: SolarEclipseRoadTrip – Day 2 [Casper/WY: First Impressions] | Pit's Fritztown News

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